NELECTRA, federatie voor de elektrosector

logo nelectra - website livits
  • wie


    Nelectra is de professionele federatie voor al diegene die actief zijn in de elektrosector. Sinds 1960 verenigen ze zelfstandigen en KMO’s met diverse elektro-gerelateerde beroepsactiviteiten in één sterke federatie. Nelectra wil voor elektrohandelaars en –installateurs een innovatieve, toegevoegde waarde zijn. Dit door hen een breed aanbod aan optimale en kwalitatieve diensten te verlenen die hun leden ondersteunen, informeren, adviseren en opleiden.

    Nelectra verenigt ongeveer 1500 ondernemers maar is ambitieus om deze groep uit te breiden.

     

  • wat

    Nelectra verlangde naar een degelijk platform voor haar werknemers opdat hun administratieve werk vereenvoudigd kon worden. Interne processen als het behandelen van een (aan)vraag konden efficiënter aangepakt worden. Registraties voor infosessies, lidmaatschap aanvragen of productbestellingen gingen gepaard met teveel handmatig werk. Bovendien was ook het opvolgen van contributie te complex. Managementinformatie werd slechts beperkt weergegeven daar het aanmaken van selecties en rapporten te weinig mogelijkheden bood. Bij het contentmatig vullen van de toenmalige website miste men een gebruiksvriendelijke interface. Nelectra informeert haar leden in detail met up-to-date en relevante informatie maar het was te moeilijk vindbaar op de website.

     

  • oplossing

    Nelectra heeft nog het potentieel om haar ledenaantal te laten stijgen. Hun workflow vergemakkelijken en een meer dynamische eerste indruk opbouwen (door middel van communicatie) was en is nog steeds ons doel als hun strategisch partner. We ontwikkelden daarom voor hen een gebruiksvriendelijke ‘what you see is what you get’ omgeving die ook enkele voorgedefinieerde templates voor hun website en nieuwsbrieven omvat.

    Zo bouwden we ook een nieuwe web structuur op met, voor hun leden en doelgroep, herkenbare sectoronderwerpen opdat ze de nodige informatie in zo weinig mogelijk clicks krijgen weergegeven. We reikten een overzichtelijkere manier voor het beheer van lidmaatschapbijdragen aan en ontwierpen zowel een bijeenkomstenmodule als een webshop. Dit alles met het doel het administratieve werk van de Nelectra-medewerkers te vereenvoudigen. Zo kunnen ze streven naar een maximale automatisatie. Nelectra maakt voortaan ook gebruik van de contactregistratie mogelijkheid in Livits om hun leden op te volgen en acties aan collega’s toe te wijzen. Hun motivatie hiervoor is hun leden zo waar nog beter en sneller te kunnen adviseren. Leden voelen zich meer betrokken nu ze eenvoudig digitaal toegang hebben tot de inhoud van werkgroepen waartoe ze behoren en ze zelf hun gegevens en interesses kunnen aanpassen.

    Nelectra stelt het doel te blijven werken aan een meer dynamische en gepersonaliseerde aanpak op vlak van communicatie daar ze er van overtuigd zijn dat dit de relatie met hun (potentiële) leden enkel ten goede zal komen.

    Livits.be zat daarvoor met hen samen en werkte een communicatieplan uit, opgebouwd aan de hand van praktische tips.

Ook hun website namen we onder handen. Neem een kijkje!

Website Nelectra bezoeken